Regnig Tisdag..

Det smattrar på glastaket av regnet och jag är för första gången på länge glad att jag sitter inomhus!

Igår skulle jag vara "barnvakt" åt pappas valp. Han kom och lämnade henne på jobbet och min tanke var att gå med henne hem. Men jag kom på att jag inte hade ¨någon väska och kunde inte bära allt löst i händerna utan var tvungen att ta med cykeln hem så grejerna kunde ligga i korgen.. Detta var lite besvärligt men funkade-  i ca 10 meter. Sedan gick hennes koppel sönder. Hon har ett sådant Flexikoppel som är långt men skall rulla in sig igen. Men nu hade det slutat funka och linan var 3 meter lång.
Så jag fick vira den tunna linan runt min hand ( blev väldigt många varv) och det gjorde sjukt ont, fick försöka leda cykeln med ena handen medans hunden drog i den andra... Det gick så där kan jag meddela!
Det blev ju inte bättre av man måste gå förbi dammen på vägen hem och där finns det massor med gäss och  som denna hund var väldigt intresserad av. Dom sista 300 meterna bar jag henne hem! tjockhund!

Men man kan inte bli irreterad på henne, hon är ju så söt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0