En vecka in hell..

Förra veckan bestämde jag mig för att sluta dricka så mycket Coca-Cola. Och dom som känner mig vet ju hur mycket Cola jag dricker och hur mycket socker jag får i mig på en dag.. Så för att inte ersätta Colan med annat sött bestämde jag mig för att under en vecka sluta med kolhydrater helt. Inte nån jävla töntig GI-metod där man får äta mat med låg GI utan jag bestämde mig för att köra NOLL GI! Bara kött i en vecka, inga grönsaker som innehåller någon form av kolhydrater, INGET!

Dag 1: Redan klockan 10 började huvudvärken komma, så huvudvärk en hel dag, konstant sug efter Cola och en utmattning som inte var av dess like..
Vanligtvis kan jag inte "sova middag". Har aldrig kunnat ta en "powernap". För jag har alltid blivit tröttare och grinigare efter en så kallad "powernap".
Men i MÅndags efter jobbet, åt jag min köttbit och sedan slocknade jag klockan 18:00. Sov till 20:00. Kollade TV och somnade om

DAG 2: Fortfarande hungrig. Mindre huvudvärk men fortfarande jobbigt, helt slut i kroppen. Tog mig 25 minuter att gå till jobbet. En promenad som brukar ta 10-15 minuter.. Helt orklös hela dagen och slocknade när jag kom hem.

DAG 3: Mindre hungrig, gladare men kroppen var nästan utslagen.. Tvingade mig själv att vara vaken till Greys men när klockan slog 21:00 så gick det inte längre.

DAG 4: Normal hungerkänsla, kroppen fortfarnade ur balans men sinnet i topp. Med nöd och näppe lyckades jag hålla mig vaken till 22:00 (något slumrande i reklamenerna men ändå)

DAG 5 (idag): Tror att det blir en bra dag, jag hoppas jag orkar vara vaken lite längre ikväll då det är kalas med jobbet :) När jag tog detta beslut lovade jag mig själv att jag ska få äta lök och tomat på Fredag-kväll, det ska smaka!!


Nu är det bara 2 dagar kvar tills en viss mängd kolhydrater kommer få intas, dock inte coca- cola  men jag kommer vara glad för det lilla jag får ;)


Kommentarer
Postat av: Anna P

Jag hejjar på dig. You can do it!!!!

2010-03-19 @ 16:28:09
Postat av: Sandra

Tack!! <3

2010-03-20 @ 22:57:44
URL: http://sneren.blogg.se/
Postat av: Josefin

Åh, jag känner igen mig. Slutade dricka Cola i oktober och det var precis sådär i början men idag är det jätte enkelt :-) Jag dricker vatten istället!!

2010-03-30 @ 11:26:36
URL: http://josefinengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0