Måndag

Pinsamt dåligt bloggat men tiden har inte riktigt hunnit till. Det har ju hänt en del sedan sist. Störst är att min kille har tagit steget ut i världen och blivit Polis.
I Fredags hade han examinering i Blå Hallen, Sthlm. En fin cermoni och därefter hade vi en lite motaging för dom 35 närmsta. Mycket nice!
Jag är mäkta stolt över honom men det känns ändå lite overkligt. I skrivande stund sitter jag hemma med lock för öronen och kan inte jobba medans han går omkring i full mundering och vapen (!) Konstig känsla, hoppas den försvinner inom kort.

Tillbaka till mitt j*la öra. Jag fick lock för örat i torsdafs morse och det gav sig inte. Ställde då självdiagnosen vaxpropp, eftersom jag aldrig haft det trodde jag att  det passade in på mina symtom. Använde därför dom medel och metoder som rekomenderas vid Vaxpropp- utan resultat. Gick hela Fredagen och var helt död på vänster öra. Heljen har gått och eftersom jag visste att jag skulle till vårdcentralen idag har  jag låtit det vänta. Läkaren sa att det inte var någon vaxpropp utan något virus och irretation i örat som orsakat det. Så vila ordineras.
Huvudsakligen  var ju där för min irreterande hosta som har pågått i 6 månader. Där har alla andra i min omgivning diagnoserat mig som asmatiker. Men det var det inte. Jag har jättefina lungor, "man kan inte tro att du har rökt i 10 år sa läkaren" och kapacitetn var 23% över normal.. så jag borde inte hosta. Men det gör jag!! Så när han inte visste vad som var fel skrev han ut lite starkare hostmedicin. Konstigt det där..

I Lördags var jag på Fik@ och firade erikas födelsedag- mycket trevligt att komma ut och käka lite. Lite synd dock att jag inte hörde nått och allt solande ljud som är på en resturang blev som ett buller.

Igår firade vi Daniels farmor som fyllde 80 och sedan blev det tacokväll med Johan Falk tillsammans med kusinerna.

Nu ska jag gå och  köpa mig lite mat:)


Kommentarer
Postat av: Carina

Stort grattis till Daniel!!

2010-01-25 @ 13:20:38
URL: http://cvm.blogg.se/
Postat av: Josefin

Grattis till PolisDaniel

2010-01-26 @ 15:59:53
URL: http://josefinengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0