Lördag..

Jag har konstaterat några saker denna vecka, som tex.

Jag har skänkt 400 kronor till Haiti... men det kommer dom stackarna inte långt på, så jag har kommit på en lösning för dom ( och mig)
Alla (nästan alla iaf) människor i Sverige har råd att avvara 10 kronor, och det finns kanske dom som verkligen inte kan det.. men och andra sidan finns det dom som kan avvara 20 kronor. Så om alla gav mig 10 kronor var skulle jag få ihop runt 90 miljoner. Jag skulle självfallet skänka 10% till välgörenhet. Så alla vinner på det!
Nästan ingen kommer märka av att det fattas en tia, jag kommer därimot märka att det finns 81 miljoner extra på mitt konto och välgörenhetsfonder för Haiti kommer få 9 miljoner extra. Så man kan ju säga att alla är vinnare på detta.

Ett annat konstaterande är att jag måste boka mina gympass i tid. Nu har det hänt två gånger denna vecka att jag inte får plats på ett pass. Tränade i Måndags, I Tisdags bokade jag plats på Spinning men när jag kommer ner till salen är alla cyklar upptagna. Nån j*el har tagit en cykel utan att boka! Träning Torsdag och Fredag men imorse när jag kom till gymet lite innan passet skulle börja så fanns det ingen plats kvar. Inte OK på en Lördagmorgon alltså!
Så jag måste alltså boka i tid och komma i god tid och paxa en cykel!

Jag är ALLERGISK mot kyla och behöver åka på semester till varmare bräddgrader. Måndagen den 25:e ska jag till Läkaren. Jag ska se om dom kanske kan skicka en remiss till Thailand(?)

Jag älskar att köpa blommor på torget av två anledningar. För det första är det sjukt nära och för det andra väldigt billigt! Idag har jag köpt 30 tulpaner. Vita och typ äggskalsgula?(?) Riktigt fint!

Jag har bestämt vad jag ska köpa till min pappa i födelsedagspresent. En hund. han älskar hundar och jag VET att han verkligen skulle vilja ha en.... och det enda som stoppar honom att köpa en är hans katt. han är rädd hur den gamle katten ska reagera. Så mitt mål är att köpa en hund på "öppet-köp". ta hem valpen en vecka och kolla hur kattkraken reagerar. om han drar sig undan eller om han gillar sällskapet.
Så mitt 4:e konstanterande är att " det är f*n inte lätt att formullera min önskan till uppfödare"

Nej, nu ska jag faktiskt hem till min mamma en sväng och äta lite mat. Tanken var att jag skulle hem till farmor men så blev det inte..får ta det imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0