Hmnn..

Igår var jag och kollade landskamp i handboll, mycket trevligt trots resultatet.

Idag har jag kört bil för typ första gången sedan snön kom och det gick väldigt bra :)

Varför sparar man på så mycket saker? Har börjat rensa uppe på vinden inför flytten och hittat massor roliga saker man trodde man glömt bort och även massa onödiga saker som man har sparat- som man aldrig kommer använda. Idag tog jag ett stort beslut- har slängt (nästan) alla gamla dagböcker. Dom tar väldigt mycket plats men det känns ändå konsigt, dom är ju en del av mig.. jag har sparat alla vykort och brev jag fått sedan jag var liten, jättekul att läsa nu. Så dom sparar jag än så länge.
Jag tycker lite synd om dom som växer upp nu. Dom skickar inte brev och vykort.. dom mailar eller sms:ar. Så när dom växer upp kommer dom inte ha nått att kolla tillbaka så.
Likaså med leksaker. Jag har sparat vissa saker som betytt mycket för mig när jag var liten... men vad ska dom spara på? Bästa TV-spelet eller filmen? Tror verkligen inte dagens barn lider men jag tror att dom kommer att gå miste om lite av det vi har. Minnen i form av brev, vykort och dockhus.

Nej, nu ska jag lag mat- se ya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0