Tisdag

Nytränad och alldeles slut. Måste ta det lite lungt innan jag hoppar in i duschen för att sedan gå till Tess som bjuder på Tisdagsmiddag.

Måste berätta om ett samtal jag hade med en kund häromdagen. jag har tystnadsplikt men tror nog att det här ska gå bra. Till saken hör ju också att jag inte kan någon tyska... så stavningen är därefter :)

Jag: välkommen till Vattenfall, du pratar med Sandra

Kund-  Ich heisse .... sprechen sie Deutsch?

Jag- (på klockren spanska) No! (sedan försöker jag få kundens telefonnumer för att en kollega ska ringa upp genom) Kuns vir telefnir dir?

Kunden förstår självfallet inte och börjar förklara sitt ärende. Konstigt nog förstår jag vad han vill. Han berättar att dom bor i Tyskland och har en stuga i Sverige. Dom har kollat igenom förra årets fakturor och har en fråga..Dom har inte varit i stugan sedan i augusti och undrar hur det kan ha gått så mycket el i september?
Kund avslutar med:
Verstehst du?

Jag- si! (där börjar alla mina kollegor skratta åt mig och min spanska och gör mig ännu mer nervös..)

kund- warum?

jag- darum.. (vilket i min värld betyder -därför)

Kund tar hela storyn igen och frågar om jag förstår... svaret blir

-Si eller Nej... ehhmm  kuns vir telifonir dir...

Kunden lägger på!

Mina kollegor fick sig ett skratt och likaså jag när chocken väl hade lagt sig, men kunden var nog inte allt för nöjd :(


Nej, hopp in i duschen för nu är jag hungrig. Ha det!!






Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha sånt där tycker jag är kul. :D Fick mig ett gott skratt.

2010-02-11 @ 23:52:36
URL: http://ibelieve.bloggplatsen.se
Postat av: Lillebror

Hahahah snyggt syrran :D det var veckans roligaste!

2010-02-11 @ 23:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0