Long time no see..

Mycket har hänt sedan sist och jag har inte riktig varit på humör för att blogga. Men nu skall jag iaf berätta.

I Tisdags fick hela kontoret veta att företaget skall centraliseras och vårt kontor i Nyköping skall flyttas till Umeå. Så antingen flyttar vi 90 mil norrut eller så sägs vi upp. Detta kommer inte gå ikraft förens nästa år men det kom ändå som en käftsmäll. Här har man gått omkring och trott att man var säker på sin arbetsplats och så kommer bomben. Inte allt för kul tider att bli "arbetslös"på heller. Lågkonjuktur och hög arbetslöshet.. Men men, det är som det är och det är inget jag kan göra åt saken- Jag får försöka ta det för vad det är och göra en möjlighet av det. Men det är inte så lätt! Nu var det slutskrivet om det så länge och vi övergår till något annat väldigt trist- VÄDRET!!

Hur j*la länge ska det snö? Förra året på Påskafton flyttade vi ut alla bord från den inglasade verandan och satt ute på gräset i bara en tröja och fikade. Njöt av värmen och solen.. Tror inte det kommer bli så i år :( Det känns som det aldrig kommer slutyta snöa och än mindre att dessa snömassor som finns kvar kommer nog aldrig att smälta.

Lite kul är det ju att vi ska flytta om mindre än en vecka.. Tänker inte ens ta upp hur mycket vi har kvar att göra :)

Ska försöka göra ett gladare inlägg nästa gång ;)


Kommentarer
Postat av: Anna P fd J

Det var på tiden med ett nytt inlägg. Skärpning!

2010-02-23 @ 11:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0