gårdagens hjälte, konstigaste o roligaste!

igår var en lite annorlunda dag för mig..

det börjar med att jag står utanför jobbet och *host* röker när en fågel flyger in i fönstret. Jag ser hur den ligger och rör på sig i snön så jag går självfallet fram och kollar. Det är blod överallt och jag konstaterar att den här fågeln kommer inte klara sig.
Lätt fylld av panik ser jag en 16-17 årig pojke komma ut från skolan så jag springer fram och fråga med min snällaste röst
- kan du göra mig en liten tjänst?
- javisst, svarar han glatt

- kan du döda den där fågeln så den slipper lida?

Han ser ju inte allt för bekväm ut men han svarar iaf ja och undrar hur han ska göra det. I min panik som börjar byggas upp hittar jag en hundbajspåse i fickan och ber honom stoppa den lilla fågeln i den och slå den det hårdaste han kan mot en stolpe.
Det behövs bara ett slag och den lilla pippin är död :(

Lilla killen kommer gående med påsen och skymmer den lite och säger:

- jag vill inte att du ska behöva se det här men vart ska jag lägga den?


Dagens hjälte: pojken på restaurangskolan!

På väg hem från jobbet skjutsar snälla Josefin mig till (andra) jobbet och vi ser världens största och finaste fullmåne. Jag fumlar upp med telefonen för att ta ett kort men då försvinner den bakom ett hus. Jag tänker att när jag kommer förbi det stora huset ska jag ta kort men månen är försvunnen. Ser inte månen mer på hela kvällen :(

Dagens konstigaste: månen som försvann!

När vi kommit över chocken att månen bara försvann stöter vi på en liten trafikstockning. Inte så konstigt, mycket snö, innan jul och tidpunkten är när alla slutar jobbet... men det var inte därför. En liten tant har occuperat vägen med sin permobil och hon kör sakta mot rondellen för att som tur var blinka höger och vi skall till vänster.. detta ledde till ett skrattanfall där jag ville filma tanten och även detta slutatde att vi blev utan bevis- men kul var det :)

Dagens roligaste- tanten med permobilen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0