Borta bra, men hemma bäst!

Har nu kommit hem från en UNDERBAR helg på Öland. Festen var så otroligt välorganiserad och genomtänkt.

Vi var 48 vuxna och några barn som hade lämnat fastlandet och kommit till Öland utan att veta alls vad som komma skall.

Kom dit på Fredag runt 15:00, välkomnades med lite dryck och lite och äta. Världparet höll ett välkommstal och vi delas in 8 olika lag.
En buss kom och skjutsade in oss till Borgholm. Herrn som körde bussen berättade även några anekdoter om allt vi åkte förbi.. som en liten guidad tur. Väl framme var det upprigat för en tips/spökpromenad i skogen. Denna avslutades vid Borgholms slott, där mat stod uppdukat.
Trevlig middag och sedan lite lekar och innan vi åkte tillbaka till Solbacka fick vi beskåda ett fyrverkeri.
Bussen tog oss sedan tillbaka till Solbacka och där blev det lite dryck och mys. Jag och Daniel gick och la oss först medan några festade till tidiga morgon.

Frukost serverades runt halv nio och efter det var det en hel dag av aktiviteter/tävling.
Alla lag hade fått en bok. I den stod det vart vi skulle åka och väl framme vid alla ställen fanns det olika frågor, utmaningar vi skulle utföra. Bla. rida kamel, skjuta ner burkar, bygga torn på stranden, irländs julafton på torget i Boegholm, kasta stövlar och lite hjärngymnastik. Ett av stoppen värdparets stuga där det bjöds på lunch.

Klockan 15:00 skulle alla mötas vis Strand Hotel. Där hade vi "gympa" med Patrik som ledare och lite andra tävlingar och detta avslutades med att några bestämde sig ( eller utmanades) att bada.

Åter igen till Solbacka. Alla lag hade fått en uppgift inför banketten. Vårt lag gjorde rätt nr 3-fisken.

Klockan 19:00 var det dax för fördrinken som självfallet serverades i en pumpa. Därefter var den 5- rätters middag med underbar mat och spex. Som pricken över i:et så efter desserten som var avslutad runt tolvsnåret  friade Patrik till Elin. Ett jättefint frieri som satte många i tårar. Världens bästa Elin är nu förlovad med världens bästa Patrik!! (Grattis igen till Er båda!)

Därefter började festen! Männsikorna som var till största delen gammalt restaurangfolk och visste ju precis hur en fest skall vara :) Sjukt roliga och trevliga människor har jag lärt känna denna helg.

Idag har det varit frukost och sedan lite städning innan hemgång runt 14:00.

Helgen har varit helt fantastiskt och jag är otroligt glad att jag har Elin som vän.

Så var min helg! Bilder kommer, så fort jag hittat min kamera..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0