Våffeldagen utan våfflor..

Idag är det Våffeldagen :) Undra varför det finns så många sådana dagar? Våffeldagen, kanelbullens dag, Fettisdagen. Vågar man inte svulla andra dagar?
Jag gör det iaf. Jag kan svulla alla dagar :)

Men bara för att det är våffeldagen, blev jag sjukt sugen på våfflor. Min kära sambo är i Sthlm. Min vapendragare Tessan hade ätit en stor middag och orkade inte äta våfflor (!). T om min mamma tackade nej till våfflor.
Det känns inte så lockande att ställa sig och vispa grädde och grädda våfflor till en person. Göra 2 våfflor som tar 5 minuter att grädda, 4 minuter att äta. Men 20 minuters förberedning innan och 10 minuters städning efteråt.

Nej, jag hoppar nog våfflor. Men salamin är slut så jag kanske måste laga mig nån slags middag iaf?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0