söndag, sköna söndag.

Kära bloggbok.
Idag är det söndag och söndagar i mitt liv är aldrig en vilodag. Av någon anledning så är det alltid den dagen på veckan som är mest uppbokad.

* äta frukost
* handla mat
* mata änderna
* söndagsfika
* laga lunch
* blogga
* städa
* tvätta
* laga middag samt matlådor till Daniel
* åka till Bryngan och hälsa på svärföräldrarna
* rykta hästarna hos farmor
* varva ner och sedan sova..

Men trots att söndagarna aldrig är någon vilodag är det endå den dagen jag gillar mest :)

Blev i dagarna kontaktad av en av mina gamla klasskompisar från grundskolan som jag inte träffat på flera år. Det är ju alltid kul att prata med folk man inte träffat på  långe och så var det i detta fallet med -tills hon upplyser mig att hon är gymnasielärare och biträdanse rektor! Hur gammal är hon egentligen? Gick inte vi i samma klass?
Nån form av ångest  började komma tillsammans med tankarna. Är vi kanske inte 20-plus längre? Börjar jag närma mig 30- minus? Kan bloggandet kanske vara en del av min tidiga 30-års kris? Medelålders män köper Ferrari och dejtar 20 åriga skolflickor och jag börjar blogga? Jag hade hellre haft en Ferrari, men det är väl klart att jag ska få en tråkig kris utan fördelar.
Jag känner mig i alla fall som 20- plus.

Ska nu fortsätta med mina söndagssysslor som alla andra 30- minusar.
                                                                    
                                                                                                               XOXO /Sandra


Kommentarer
Postat av: Simon

Vet du inte vem jag e eller??!!! =)

2009-02-01 @ 15:22:03
Postat av: A-K

Vad mycket du hinner med på en söndag. Bra jobbat måste jag säga!!

2009-02-01 @ 15:47:40
Postat av: jelena

ha ha du e så jävla skön :) ska lungna ner dig lite...NEJ bloggande e inte din 30års kris...de e bara en påverkan av alla Gossip girl avsnitt ;) + att de e inte ok att få en 30års kris när du redan har en man som håller dig ung hi hi xoxo

2009-02-05 @ 22:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0