Om att vakna klockan 7:00 på en Lördag

Jag kan inte förstå att jag är så himla trött på vardagar men vaknar pigg och allert klockan sju på en Lördag. En dag då man får sova hur länge man vill och det finns inga måsten att göra. Iaf inte klockan sju på morgonen.
Vad ska jag göra nu? Det finns ingen som är vaken och vill hitta på något så här tidigt. Jag kan inte ens väcka Daniel, för han gick upp ännu tidigare och sitter nu och har en tenta uppe i Sthlm.
Jag har fått ganska många tidningar hem i brevlådan den här veckan, både bra och dåliga. Bla Plaza Interiör, Drömhem och Tove. Sen har jag även fått hem något sämre tidningar från Unionen (facket) och någon annan medlemstidning från HSB tror jag det var. Vem läser sådanna tidningar? Vem läser medlemstidningen från facket?
I mina underbara inredingstidningar har jag suttit och gluttat lite i så här på morgonen.
Man får så mycket ideér, så mycket insperation.
Jag skulle behöva bo större inser jag ganska snabbt. Jag skulle behöva ett slott eller nått.

Jag skulle vilja gå och mata ankorna. Det är ett av mina Lördagsnöjen, pensionär som man är :)
Men ingen av dem jag brukar (ibland motvilligt) lura med på detta är hemma. Vågar jag gå dit ensam? Kommer dom andra gamla tanterna tro att jag är en galning om jag går dit ensam?

Ska nu stoppa i en tvätt i maskinen. Som en liten hämd till min granne som bor under, då han hade fest igår natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0