Om att vakna 07.00 på en Söndag!!?

Idag vaknade jag jättetidigt igen. Men idag var tanken att jag skulle gå upp tidigt för att gå till gymmet innan allt annat bös kommer dit. Jag gymmar ju på ett gym dit tjejerna går sminkade och håller in magen hela passen medans killarna springer omkring i linnen och spänner på sig.
Jag har ju inte varit där på ett tag och det syns ganska mycket på min figur så jag tänkte smita dit när ingen annan är där.
Men så fort jag gick upp fick jag världens magknip. Så här ont i magen man kan få om man är hungrig och det är helt omöjligt att äta innan den värken har gått över.. Värken har precis släppt och jag tror jag skiter att gå till gymmet idag :(
Ska nog försöka lura med mig Daniel på en match i Badminton istället.

Anna har slutat röka! Hon bestämde sig  bara i onsdags för att sluta och nu har hon gjort det. Sjukt duktigt! Blir nästan lite avundsjuk på hennes viljestyrka.

Vi var hemma hos min mamma igår igen och myste. Dom andra beställde in pizza och jag beställde bara in lite bröd. Det finns ju inget godare än varmt pizza bröd! Då började min mamma tjata. Jag är ju nämligen glutenintolerant så jag får inte äta bröd. Hon började dra upp skräcksenarium som hon alltid gjort men igår berättade hon en som jag aldrig hört förut. Att det sägs att man kan bli steril av att gluten om man är intolerant!!
Usch, hemska tanke! Jag kunde inte sova ordentligt i natt och hade konstiga drömmar.
Nu har jag googlat och det visade sig att man blev mindre feril medans man åt gluten. Men om man slutade så gick allt tillbaka som vanligt. Skönt! nu kommer jag kunna sova lite bättre i natt, men jag kommer nog tänka lite mer på mina matvanor nu än tidigare..

Nu skall jag städa lite innan söndagsfikat med vännerna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0