må-bra-dag

Kära Bloggbok.
Idag är det en grå och kall dag och depressionen känns nära. När livet känns så här får man ta tag i det själv. Och det har jag gjort idag. Har haft ett litet eget hemma-spa. Helkroppspeeling, ansiktsmask och skumbad med tända ljus. just för tillfället känndes det underbart men den känslan försvinner ganska fort när man kollar smhi:s hemsida som varnar för snöstorm.

Idag ska jag sova ensam igen. Det är första gången på ganska länge nu. Jag har haft turen att Daniel kommit hem varje dag den senaste tiden. Men nu är tydligen den eran över och jag är tillbaka som PHS-gräsänkling.

På Lördag är det Alla Hjärtans Dag. Och den skall firas som alldrig förr. Jag ska vara barnvakt åt min brors barn. Om det inte är kärlek då vet jag inte vad kärlek är.
Råkade höra några tjejer på jobbet sitta och prata om denna speciella dag. En var ledsen för att hon var singel en sådan dag som denna och den andra undrade vad hon skulle få i present av sin kille. Hon sa att hon skulle bli besviken om hon inte fick något fint. Är det bara jag som hellre får presenter för att nån tycker om mig, en helt vanlig måndag, än att få lite blommor bara för att det är Alla Hjärtans Dag?
Eller tänker jag så bara för att jag vet att min kille är mini-inkomsttagare för tillfället medans han pluggar för att senare bli låginkomsttagare på statlig lön och jag vet att han inte kommer överaska mig med en resa till Karibien..?
Hur som helst är jag glad att jag har en kille jag kan älska alla dagar i veckan, oavsett om Valentine har namnsdag eller inte.

Nu ska jag kolla på lite TV och äta upp ett paket pepparsalami till middag.


                                                                                     XOXO/ Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0