det var bättre förr?

Kära bloggbok. Förlåt att det var så länge sedan jag hört av mig men jag har inte riktigt haft tid. Men nu tar jag mig tid till detta.
Mycket har hänt sedan sist. Daniel har tagit revansch i Badminton. Jag hade en dålig dag och förlorade med 2 j-la bollar. och mina vänner (Madde), ni behöver inte skicka ett sms till mig ang. detta ;)
Helgen är över och jag jobbar som alla andra "Svenssons". Och det känns ganska segt just nu, det enda jag kan tänka på är att jag snart ska få semester. Det är bara 4 veckor kvar nu. När vi bokade semestern var det 10 veckor kvar och det kändes som en evighet. Men snart är det läge att börja räkna ner.. 31 dagar kvar nu :)

Idag  är det Tisdag och som alla andra Tisdagar är det Tjejmiddag. Idag var det Madeleine som bjöd på mat. Middagen avslutades med en musik-nostalgi-kväll.
Kvällen fick mig att tänka på musik och hur man lyssnade på den förr i tiden och jag kan ju bara relatera till dom åren jag har levt.
 1989 hade människan bland-band. Man spelade in musik  från radion, man hann oftast bara få med halva låten, men var nöjd ändå.
1999 hade man 100-tals CD-skivor. Lyx var att ha en CD-växlare så man slapp byta skiva hela tiden.
År 2009 sitter man och lyssnar på musik via underbara spotify.
När man tänker efter så känns den gamla klychan "det var bättre förr" helt galet. Jag gillar att nu kan jag sitta och lyssna på den musiken jag lyssnade på på härliga 80-talet men det tar bara en nanosekund att byta till en ny låt. Musik må varit bättre förr men att lyssna på den musik år 2009 genom datorn är fantastiskt.
Antagligen kommer jag skratta åt det här om 20 år och tänka "Gud, vad jobbigt det var att behöva skriva in gruppen/låten på datorn, det är bättre nu" Men så länge dom inte kommit på något bättre än Spotify så kommer jag hylla det.

Nu skall jag umgås lite med min underbara kille, innan det är dags att krypa i säng.

Tack Madeleine för en trevlig kväll!
                       
                                                                                                               XOXO/ Sandra                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0