Heldag med mys.. nästan

Fint väder idag igen. Känns hemskt att sitta i ett stort kontorslandskap och kolla ut genom fönstret och se solen skina. Kanske ska byta bort min fönsterplats?

Har idag hjälpt pappa att måla lite på huset sen gav vi upp för att stället åka till Trosa och äta. Jag körde förstås. Var kö halva vägen upp pga vägarbete. Väl uppe var både pappa och Daniel hungriga och därav lite smått irreterade. Bestämmde oss för att äta på Tullhuset (för det var bara dom som hade plats). Vi beställde 3 biff och en hamburgare. Efter 15 minuter kom dom ut och sa att biffen var slut och erbjöd oss entrecote istället. Jag vill inte ha det och frågade om jag kunde få kycklingfilé istället. Och det skulle gå bra..
45 minuer senare och en mycket frustrerad och hungrig pappa och en minst lika sur pojkvänn kom maten in. 2 entrecote, 1 hamburgare och en kycklingburgare (!?) Hungrig som jag var åt jag snällt upp kycklingburgaren.
Eftersom vi ville ha vårat kaffa innan kvällen var slut bestämde vi oss för att betala och äta glass någon annan stans.
Vi gick till ett kaffe och ställde oss i kö. Det var ett par framför oss i kön men ändå tog det 30 minuter att få beställa och kanske 15 minuter att få våra kaffe och glass. Så när vi var klara på fiket var det dax att åka hem.. så vi fick inte se så mycket av Trosa men det var trevligt iaf  ;)

Nästa gång skall man nog ha mer än 4 timmar på sig om man ska äta och dricka kaffe :)

Jag körde självfallet hem och det gick som vanligt super.. nej, nu ska jag ta ett bad och vila mig inför morgondagen som kan bli lite vild.. vem vet? kanske kommer sprit-Sandra på besök..







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0